I medlemsavgiften ingår det mesta av den verksamhet vi genomför. När vi har läger tillkommer oftast en extra avgift.

Fakturering av medlemsavgift sker genom Scouterna, och betalas terminsvis. Det kommer alltså två fakturor per år.

Spårarscouter, upptäckarscouter, äventyrarscouter, utmanarscouter första året betalar 600 kr per termin. Utmanarscouter från andra året och aktiva ledare betalar 250 kr/termin medan icke-kåraktiva ledare betalar 300 kr/termin. Avgifterna avser 2019.

Har du inte fått någon faktura?

Det kan bero på att du inte är registrerad i våra system. När du har börjat på någon av våra avdelningar och bestämt dig för att vara så måste du nämligen registreras. Det går till så här.

Avdelningsledaren skickar in uppgifter till vår medlemsregistrerare. Namn, adress, telefonnummer och personnummer behövs. Mail-adress är också bra. När du sedan blivit registrerad kommer det en faktura från Scouterna.

Har du fått en faktura du inte vill ha?

Du kan även skicka information och frågor direkt till vår medlemsregistrerare om ditt medlemskap eller vill ändra mail, adress eller bli borttagen från våra listor. Men kom ihåg att även ledarna på din avdelning behöver ta del av ändrad information eller om din scout har slutat.

Medlem i flera kårer?

Är du medlem i flera kårer, och har Mälarhöjdens scoutkår som andra kår, får du gärna höra av dig så ser vi till att allt stämmer med registrering och avgift.

Den som betalar sin medlemsavgift blir också medlem i distrikt och Scouterna samt i en av världsscoutorganisationerna, WOSM för pojkar och WAGGGS för flickor.