Beckbyxorna

Beckbyxorna är en av Mälarhöjdens scoutkårs aktiva utmanarlag. Utmanarscout är man under sista året i grundskolan fram till andra året på gymnasiet.

Till skillnad från tidigare delar av scoutperioden så är det mycket friare under utmanartiden. Planeringen läggs till stor del av scouterna själva, och avdelningsledaren fungerar som ett stöd.

Beckbyxorna är i grunden en sjöscoutavdelning, men vi tar emot äventyrarscouter både från sjöavdelningarna (Najaderna och Neptun) och skogsavdelningarna (Spejarne och Nybyggarna). Vårt program är mer riktat mot sjöscouting och välkomnar alla. Vi arbetar ibland med det andra utmanarlaget Skogsluffarna under t.ex. fjällkursen och tävlingar.

Vi har möten på tisdagar 18:30- 21.00 i Kåken om inget annat sägs.

Om du är med eller precis ska börja i Beckbyxorna finns det en Facebook-grupp ”Utmanarlaget Beckbyxorna” där mycket av vår information går ut, så gå med där så fort du kan.

beckbyxorna@hojdarscout.se

Ledare

Jesper Sjölund, AL
Simon Ryberg