Scoutdräkten

Vi scouter känns lätt igen när vi bär den blå scoutskjortan eller andra blå scoutkläder. På scoutskjortan fäster vi märken för att berätta vad vi gjort, tillhörighet och vilka intressen vi har.

Grundplaggen i scoutdräkten är en scoutskjorta -t-shirt, -piké med märken och scouthalsduk med sölja. När alla har samma kläder ser man inte vem som är fattig eller rik och det skapar gemenskap. Det finns många andra grupper som också skaffar sig gemensam tröja eller dräkt för att markera sin grupptillhörighet och för att stärka sammanhållningen, till exempel fotbollslag.

Hur skaffar jag en scoutskjorta?

Du kan gå in på scouternas webbshop, kolla på skjortor och beställer därifrån. Så klart finns det även andra saker så som scouternas egna litteratur och en massa friluftsprylar som kan vara av intresse på Scoutshopen.

Hur beställer jag en scoutskjorta genom kåren?

Om du inte vet vilken storlek du ska ha kan du prova ut en i kåken, de hänger vid trappan.

När du bestämt storlek fyller du lätt i det digitala formuläret för beställning, det hittar du på följande länk, alternativ genom att skanna följande kod med din smarta telefon.

QR kod för att nå beställningsformuläret för kårförsäljningen.

Beställningslappar finns även i hallen i Kåken samt bifogad nederst på denna sida. Fota och maila till scoutskjorta@gmail.com eller lägg den i mapp för beställningar som finns i Kåken.

Utlämning av skjortor sker av dina ledare i samband med avdelningsmöte efter att jag mailat att skjortan finns i Kåken.

Kårförsäljare Catrin Hansson, scoutskjorta@gmail.com

Hur beställer jag märken?

För att beställa märken använder du samma formulär.
– Lösa märken 10 kr/st

Betalning sker via swish, bankkonto eller kontant.

Prislista:

• Scoutskjorta: barn – 290 kr