Najaderna

Vilka är Najaderna?

Najaderna är Mälarhöjdens sjöavdelning för äventyrarscouter. Vi har möten på torsdagar mellan klockan 19.00 och 21.00 då vi gör massor av spännande aktiviteter, upptåg och bus. Traditionella scoutgöromål såsom knopar, surrning och eldning blandas med sjökunskap, segling, lekar och jakter.

Förutom våra avdelningsmöten har vi också ett antal helgarrangemang. På hösten har vi en helgsegling och deltar i kårens julmarknad den första advent. Någon helg senare sticker vi på julövernattning. På våren ställer vi upp i någon av alla tävlingar och mot slutet av terminen seglar vi ut i Mälaren över en helg. Under sommaren brukar vi sticka ut i Stockholms skärgård på en veckolång segling.

För att se våra upptåg tillsammans med Neptun kan du gå in och kolla på Instagramkontot neptunnajaderna .

Kommande möten:

Se terminsplaneringen längst ner på sidan under Dokument.

Personlig utrusning

Knoprep
Första förband
Tändstickor