Kårläger 2024, Lägerbrev 4

27 maj, 2024 av Fredrik Båberg

Kårläger Forum Romanum 2024

Snart stänger anmälan!

Salve alla scouter, föräldrar och syskon!

Vi närmar oss med stormsteg vårt efterlängtade läger i Kopparbo, Forum Romanum! En oförglömlig resa tillbaka till romarriket. Vi kommer att ha aktiviteter som passar alla, från spännande tävlingar till gemensamma lägerbål och äventyr i skogen. Scouter, ledare, föräldrar och syskon – alla kommer att ha superkul! Det blir en upplevelse full av glädje och gemenskap.

Om en vecka (31 maj) är sista anmälningsdag och även sista dagen att betala lägeravgiften. Glöm inte att betala i tid, annars tillkommer en tilläggsavgift på 100 kr. Vi vill verkligen att ingen ska missa detta fantastiska äventyr! Anmäl här!

Lägeravgiften varierar mellan olika deltagare. Alla priser är angivna per person och är exklusive busskostnaden (tur och retur) som kommer att ligga på totalt 600 kr per person. Ordnar man egen transport till och/eller från lägret betalar man inte för bussresan.

Avgiften inbetalas till PG 85 53 50-5. Märk betalningen med “*deltagarens namn* kårläger”, t.ex “Anders Andersson, kårläger”.

Tält: Scouterna kommer att sova i kårens tält, medan föräldrar och syskon behöver ta med egna tält. Om ni inte har ett tält, kan ni låna från andra. Kolla gärna i Föräldragruppen Mälarhöjdens scoutkår på Facebook för att fråga om att låna ett tält. Det är också toppen om föräldrar delar tält, både för trivselns och platsens skull. Facebookgruppen är en utmärkt plats att hitta någon att dela tält med.

Efter sista anmälningsdag kommer vi att skicka ut mer information till er som anmält sig, inklusive en packlista och andra viktiga detaljer.

Vid frågor, idéer eller för att uttrycka ert intresse för att hjälpa till, tveka inte att kontakta mig, Lisa på lisa.andoff@hojdarscout.se, eller era avdelningsledare.

Vi ser fram emot ett fantastiskt läger tillsammans med er alla!

Varma hälsningar,

Ledarna i Mälarhöjdens Scoutkår