Kårläger 2024, Lägerbrev 3 – Föräldramöte

25 april, 2024 av Fredrik Båberg

Kårläger Forum Romanum 2024

Välkommen till föräldramöte!

Salvete föräldrar och scouter!

Vi bjuder in till föräldramöte. Medan vi förbereder oss för att skapa ära och storhet från det antika Rom i vårt sommarläger Forum Romanum, bjuder vi in er till ett föräldramöte, lördagen den 5 maj mellan klockan 15:00 och 16:00 i vår kära Kåken på Gillegatan 15. Detta möte är särskilt avsett för föräldrar till våra yngsta deltagare, spårare och upptäckare (scouter upp till årskurs 5), men vi välkomnar även andra intresserade föräldrar.

På mötet kommer vi att gå igenom viktiga detaljer om lägret, svara på era frågor och ge möjlighet till att ni kan lära känna andra föräldrar och våra ledare. Detta är ett utmärkt tillfälle att få all nödvändig information och förbereda era barn för ett minnesvärt äventyr.

Anmälan till lägret är i full gång! Sista dag för anmälan och betalning är den 31 maj. Anmälan sker på den här länken. Betalning sker till PG 85 53 50-5 senast den 31 maj. Märk betalningen med deltagarens namn och *kårläger*, t.ex “Anders Andersson, kårläger”. Vid betalning efter detta datum tillkommer en förseningsavgift på 100 kr.

Lägeravgiften varierar mellan olika deltagare. Alla priser är angivna per person och är exklusive busskostnaden (tur och retur) som kommer att ligga på totalt 600 kr per person. Ordnar man egen transport till och/eller från lägret betalar man inte för bussresan.

Vi söker fortfarande en hjälpsam köksmästare! Du som har en kärlek till gemenskap och vill axla rollen som vårt lägers köksmästare. Ditt uppdrag blir att samordna kökslaget och säkerställa att alla romare – stor som små – får lagad mat. Du kommer jobba med både kårens ledare och föräldrar och kan förvänta dig stöd där det behövs.

Vid frågor, idéer eller för att uttrycka ert intresse för att hjälpa till, tveka inte att kontakta mig, Lisa på lisa.andoff@hojdarscout.se, eller era avdelningsledare.

Valete et, vi ses snart!

Ledarna i Mälarhöjdens scoutkår