Kårläger 2024, Lägerbrev 2

25 april, 2024 av Fredrik Båberg

Dags att anmäla sig till Forum Romanum!

Kära tappra scouter och äventyrslystna föräldrar,

Tänk er ett land där solen gassar över mäktiga akvedukter och ekon från gladiatorernas tappra strider genljuder mellan träden. Snart är det dags att bege oss till sommarens stora äventyr – Forum Romanum i Kopparbo! Förbered era tunikor och sandaler, för detta läger under Jupiter är något ni inte vill missa.

Anmälningstiden är här! För att följa med i vårt romerska rike, plocka fram bläck och papyrus och fyll i det här anmälningsformuläret, en anmälan per deltagare. Anmälan är bindande och måste göras senast den 31 maj. Lägeravgiften betalas till PG 85 53 50-5 senast den 31 maj. Vid betalning efter detta datum tillkommer en förseningsavgift på 100 kr.

Lägeravgiften varierar mellan olika deltagare. Alla priser är angivna per person och är exklusive busskostnaden (tur och retur) som kommer att ligga på totalt 600 kr per person. Ordnar man egen transport till och/eller från lägret betalar man inte för bussresan.

• Spårar- och Upptäckaravdelningar: 1640 kr (2240 kr med bussresa tur och retur)
  • Äventyrar- och Utmanaravdelningar: 2460 kr (3060 kr med bussresa tur och retur)
  • Föräldrar och syskon: 1200 kr (1800 kr med bussresa tur och retur)
  • Scoutledare: 800 kr, oavsett om man åker med buss eller inte. (Observera att för att betala denna reducerade avgift måste man vara registrerad ledare i kåren.)

Mer info finns i Lägerbrev 1 som skickades ut den 25 februari. Har du inte fått det, hör av dig till mig så löser vi det på en gång!

Viktigt! Föräldrar som deltar behöver ta med eget tält att bo i. Det finns möjlighet att dela tält med andra föräldrar, vilket exempelvis kan koordineras via vår föräldragrupp på Facebook. Länk: https://www.facebook.com/groups/1696770700560989/

Är du den hjälte som vi söker? För vår resa till Romarriket söker vi nu:

• En hjälte med lastbilskörkort: har du förmågan att köra lastbil och vill hjälpa till att föra vårt material till och/eller från den antika Rom (Kopparbo)? Din insats är ovärderlig för att vi ska kunna bygga upp vårt läger.
  • En hjälpsam köksmästare: Vi söker dig som har en kärlek till gemenskap och vill axla rollen som vårt lägers köksmästare. Ditt uppdrag blir att samordna kökslaget och säkerställa att alla romare – stor som små – får lagad mat. Du kommer jobba med både kårens ledare och föräldrar och kan förvänta dig mycket stöd när det behövs.

Vid frågor, idéer eller för att uttrycka ert intresse för att hjälpa till, tveka inte att kontakta mig, Lisa på lisa.andoff@hojdarscout.se, eller era avdelnignsledare.

Förbered er för en resa tillbaka i tiden till en era av heroiska gärningar och gemenskap. Vi ser fram emot att skapa oförglömliga minnen tillsammans med er under våra stjärnklara nätter i Kopparbo. Var med och lev historien, för Forum Romanum väntar!

Med vänliga hälsningar,

Ledarna i Mälarhöjdens scoutkår