Kårläger 2024, Lägerbrev 1

20 mars, 2024 av Fredrik Båberg

Kårläger Forum Romanum 2024

Kära scouter och föräldrar,

När solen står högt och skogen i Kopparbo, Dalarna, viskar sina hemligheter, öppnar sig en portal till en svunnen tid. I de djupa skogarna, där tiden tycks ha stått stilla, har minnen från det mäktiga Romarriket bevarats, väntandes på att återupptäckas av oss. Det är med stor entusiasm som vi vecka 32 inbjuder modiga legionärer, listiga handelsmän och kloka filosofer i alla åldrar till Mälarhöjdens scoutkårs kårläger Forum Romanum! Ett äventyr som kommer att förflytta oss tillbaka till antikens dagar.

Datum: Spåraravdelningar (Humlan, Seeone, Toomai, Nyckelpigan) och upptäckaravdelningar (Afrodite, Gnagarna, Insekterna) reser till lägret den 6 augusti. Resterande avdelningar reser till lägret den 4 augusti. Alla lägerdeltagare åker hem den 10 augusti.

Kostnad: Alla priser är angivna per person och är exklusive busskostnaden (tur och retur) som kommer att ligga på totalt 600 kr per person. Ordnar man egen transport till och/eller från lägret debiteras inte bussresan.

• För spårar- och upptäckaravdelningar, 1640 kr
  • För äventyrar- och utmanaravdelningar, 2460 kr
  • För föräldrar och syskon, 1200 kr
  • För scoutledare 800 kr

Föräldrar, ert deltagande är avgörande: Vi välkomnar er att ta en aktiv del i detta unika äventyr. Er närvaro är inte bara en möjlighet att stödja era barn och deras kamrater, utan också en chans att själva uppleva lägrets magi.

För vår resa till Romarriket söker vi nu:

• En hjälte med lastbilskörkort: Har du förmågan att köra lastbil och vill hjälpa till att föra vårt material till och/eller från det antika Rom (Kopparbo)? Din insats är ovärderlig för att vi ska kunna bygga upp vårt läger.
  • En hjälpsam köksmästare: Vi söker dig som har en kärlek till gemenskap och vill axla rollen som vårt lägers köksmästare. Ditt uppdrag blir att säkerställa att alla romare – stora som små – får lagad mat. Du kommer jobba med både kårens ledare och föräldrar och kan förvänta dig mycket stöd när det krävs.

Vi förstår vikten av familj och äventyr. Syskon är välkomna att följa med, under förutsättning att den medföljande föräldern kan bidra till lägrets verksamhet. Detta säkerställer att alla har en givande och minnesvärd upplevelse.

Håll utkik efter kommande information om anmälan och förbered er för ett sommarläger som kommer att bli en resa vi aldrig glömmer.

Vid frågor, idéer eller för att uttrycka ert intresse för att hjälpa till, tveka inte att kontakta Lisa på lisa.andoff@hojdarscout.se, eller era avdelningsledare. Vi ser fram emot att skapa detta unika äventyr tillsammans med er!

Med vänliga hälsningar,

Ledarna i Mälarhöjdens scoutkår