Kåravslutning + Sommaruppehåll

29 maj, 2023 av Calle Öberg

Hej alla medlemmar!

Nu står sommaren precis runt hörnet, precis innan vi ska åka iväg på våra sommarläger så ska vi ha en gemensam kåravslutning.
Kåravslutningen är en fin gammal tradition som vi har hos oss,
I år kommer kåravslutningen att hållas 7/6 18:00 – 19:30 i Gropen (längst ner på Bellmanskällevägen i Mälarhöjden).
Ha gärna på er scoutklädsel. Ta med badkläder om ni vill.
Efter kåravslutningen väntar ett långt sommarlov med bad, skratt, scoutläger och återhämtning.
Under sommaren kommer ingen att vara på plats i Kåken. Det går därför inte att ringa dit. Kontakta gärna eran avdelning eller kårstyrelsen om ni har frågor.
Om det är något akut som inträffat (som brand) så finner ni sommarjouren nedan:

v. 24 Lisa (lisa.andoff@hojdarscout.se)

v. 25 Lisa

v. 26 Simon (simon.ryberg@hojdarscout.se)

v. 27 Simon

v. 28 Heidi

v. 29 Erik (erik.branzen@hojdarscout.se)

v. 30 Erik

v. 31 Erik

v. 32 Marie (marie.seeone@gmail.com)

v. 33 Marie

v. 34 Simon

Vi kommer att starta igång verksamheten igen vecka 34, det betyder att några avdelningar kanske startar innan skolstart (skolastart i Mälarhöjdens skola).
Ni som är andra/tredjeåringar och ska byta avdelningar startar på sin GAMLA avdelning (dvs, den avdelning som scouten går på idag), och byter sedan vecka 35.
Era ledare kommer att skicka ut mer information om det.
Precis innan terminsstart brukar vi ses för att rusta upp kåken (vår lokal) inför ytterligare ett scoutår. Alla behövs!
Håll koll på vår Facebooksida (https://sv-se.facebook.com/MalarhojdensScoutkar/) och på vår hemsida (www.hojdarscout.se) för mer information.
Ni kan save the date – 26/8.
Hoppas att vi ses den 7:e juni! Om vi inte gör det – så ha en jättefin sommar så ses vi i Augusti!
Med vänliga hälsningar,

Heidi Berglund,