Vi är alltid redo att välkomna fler ledare på våra avdelningar i Mälarhöjdens scoutkår. Vi behöver också kårfunktionärer av olika slag till administrativa och praktiska uppgifter i kåren. Dessa poster är viktiga för att kåren ska fungera idag och finnas kvar i framtiden.

Vi behöver Kåk-tomte. Dessutom behöver vi fler personer till valberedningen.

Kåk-tomtarna tar hand om våran fantastiska lokal Kåken. Du sköter visst löpande underhåll såsom lampbyten och ser allmänt till att kåken fungerar.

Valberedningen är en grupp som organiserar sig två gånger om året och arbetar med kårens poster. Det passar dig som gillar att engagera dig i kåren, men kanske inte för mycket på en gång, och inte så kontinuerligt som en ledare eller styrelsemedlem. Valberedningen är i grunden ansvarig för att kåren fungerar bra.

Vi har också lediga platser i styrelsen. I styrelsen jobbar du för kårens framtid. Du leder projekt eller olika arbeten som inte ligger på någon utav kårens andra funktionärer. Om du är båtintresserad kan du också delta i båtsektion.

Är du intresserad, hör av dig till någon av ledarna på den avdelningen där du kan tänka dig att börja eller hör av dig till Heidi Berglund eller Freya Sykes, eller någon annan i kårstyrelsen. För information om båtsektion kontakta Simon Ryberg.

För mer information om vem man ska kontakta för andra frågor eller ärenden kolla på vår kontaktsida.

Gör en uppskattad insats – du behövs!